Dienstreizen boeken via nieuw portal

Forum - 17 februari 2011

Door medewerkers van onze universiteit wordt veel naar het buitenland gereisd. Jaarlijks voor tenminste € 4 miljoen. Om die reden is besloten deze dienstverlening aan te besteden.  

Het doel van deze aanbesteding was naast een besparing op de reiskosten, een betere administratieve afhandeling. De aanbesteding is uitgevoerd door een werkgroep waarin alle faculteiten waren vertegenwoordigd. Het resultaat hiervan is een overeenkomst met de reisorganisatie ATP Business Travel.

Door deze overeenkomst zal het het boeken van reizen in de toekomst lopen via een ‘reisportal’ van ATP. Deze nieuwe werkwijze is gebruiksvriendelijk, levert vele mogelijkheden van reissoorten op en zorgt daarnaast voor  kostenbesparing door minder declaraties en een eenduidige administratie.

Vliegreizen, hotels en auto's
De reisportal is speciaal voor de universiteit ingericht door ATP. Daarop kunnen vliegreizen worden geboekt, met zowel de grote luchtvaartmaatschappijen als met de zogenaamde budgetcarriers (denk bijvoorbeeld aan Ryanair). Ook het boeken van hotels, reserveren van auto’s en dergelijke behoort tot de mogelijkheden. Met ATP zijn afspraken gemaakt met de door hen in rekening te brengen bemiddelingsvergoeding (fee), maar ook de omvang van de dienstverlening. 

Informatiebijeenkomsten
Door de afdeling Universitaire Inkoop Leiden zal een aantal informatiebijeenkomsten worden georganiseerd. Op deze bijeenkomst wordt de reisportal gedemonstreerd door ATP. Universitaire Inkoop zal de achtergronden en doelstellingen van de aanbesteding uitleggen en de vragen die er ongetwijfeld zullen zijn, beantwoorden. De bijeenkomsten zullen voor onze faculteit worden gehouden op

  • 17 maart van 10.00 tot 11.00 uur in Lipsius 005

  • 24 maart van 15.00 tot 16.00 uur in Lipsius 003


Ook in dit nummer:

Laatst Gewijzigd: 02-09-2011