Forum 11e jaargang, nummer 1 (17 februari 2011)

Meedemonstreren via Facebook

"Geld steken in onderwijs is niet spenderen, maar investeren!" Een ochtend en middag van actievoeren tegen de bezuinigingsplannen van het kabinet. Forum was erbij en noteerde de reacties van medewerkers en studenten van de Faculteit Geesteswetenschappen.

De Ooievaarsuniversiteit

De universiteit van Den Haag is er. Met dependances in Leiden, Delft en Rotterdam. En onder leiding van rector-burgemeester Jozias van Aartsen.

Een beter beeld van de islam

Maurits Berger legt moslims en het Midden-Oosten uit in de Nederlandse media. “Het is mijn maatschappelijke verantwoordelijkheid om het debat te voeden met de informatie die ik heb.”

Bericht uit … Mumbai

'Veel contacten en indrukken, enige zorgen over de toekomst, maar ook de zekerheid dat de gemeenschap nog even levendig en boeiend is als bij mijn laatste bezoek' concludeert Ab de Jong, hoogleraar vergelijkende godsdienstwetenschap, na een bezoek aan de Parsi's van Mumbai.

Prijs voor onderwijs

Begin september wordt de prijs voor de allereerste keer uitgereikt: de Onderwijsprijs Geesteswetenschappen. Voor wie is deze prijs bedoeld?

Dienstreizen boeken via nieuw portal

Door medewerkers van onze universiteit wordt veel naar het buitenland gereisd. Jaarlijks voor tenminste € 4 miljoen. Om die reden is in 2010 besloten deze dienstverlening aan te besteden.  

Lezerspanel

De redactie van Forum zoekt medewerkers die bereid zijn een paar keer per jaar suggesties te leveren voor de inhoud van onze facultaire nieuwsbrief.