Forum 7e jaargang, nummer 6

Blijf op de hoogte. Lees Forum

Inhoudsopgave Forum 7e jaargang, nummer 6 (6 november 2007)
Zie ook update 3 december 2007

Van de decaan

Vooruit kijken
door Wim van den Doel

Interview met Peter Liebregts

‘Mijn hoofd is een echokamer van teksten’
Interview met Prof. dr. Peter Liebregts, sinds vorig jaar hoogleraar ‘Moderne Engelstalige Letterkunde in mondiaal perspectief’. Hij houdt 30 november zijn oratie. Een gesprek over de klassieken, Nobelprijzen, belezenheid en Ezra Pound: “Pound lezen is een soort culturele opvoeding krijgen.” (november 2007)

Interview met Judith Pollmann

‘In de dagelijkse omgang lieten mensen het samenleven prevaleren boven hun geloofsverschil.’
Interview met prof.dr. Judith Pollmann, bijzonder hoogleraar Geschiedenis en Cultuur van de Republiek der Verenigde Nederlanden. ‘Tolerantie hoeft niet altijd leuk te zijn.’ (november 2007)

Interview met Arend Quak

“Hier kan ik mijn hobby uitleven”
Interview met professor Arend Quak over zijn bijzondere leerstoel Oud-Germaans. “Ik ben ontzettend blij met de kans deze ‘rare’ vakken te kunnen bestuderen”. (november 2007)

Nieuwe column

Book Marc
Marc van Oostendorp bespreekt Leidse publicaties in Book Marc.

Discussie: Docenten als wervers

Steeds minder van de 'eigen' studenten gaan in Leiden hun master gaan doen. Kunnen docenten een grotere rol spelen bij de werving onder ‘eigen’ studenten? Docenten als 'wervers'?

Van het bestuur

Personalia

Onderzoek

Internationalisering

Studiefestival 2007

Letteren had een diverse workshops op het programma.
Een terugblik op het Studiefestival (okt. 2007)

In de Toonkast

Beeld van een verwarde tijd

Verslag van het congres in oktober over één van de minst goed bekende periodes uit de Egyptische geschiedenis, die rond 1000 voor Christus begon en zo’n driehonderd jaar duurde.

Video Conferencing

Overcoming the distance: video conferencing bij Japans.
Interview met dr. Katarzyna Cwiertka

Nieuws uit de Universiteitsbibliotheek

Meer dan 6000 middeleeuwse handschriften online en
Mogelijk beperkte storing op website Universiteitsbibliotheek in Nieuws uit de UB

Nieuws van het Scaliger Instituut: Aanvraag Brill fellowship 2008, nieuwe Scaliger hoogleraar, gastcollege Cleveringahoogleraar.

Agenda

• Letterensymposium
  • Boekpresentatie basiswoordenboek Perzisch-Nederlands
  • Oratie Prof.dr. P.Th.M.G. Liebregts
  • Afscheidscollege Prof.dr. R.Kruk
  • Huizingalezing
  • Albert Verweylezing
  • Congres: Civil Society and Public Services in Early Modern Europe
  • Lezing over Japan (MEARC)

Laatst Gewijzigd: 24-08-2011