Nieuwe portefeuillehouder / directeur Bedrijfsvoering
Forum - 25 mei 2007
Huub Carbozal per 1 september aantreden als portefeuillehouder en directeur Bedrijfsvoering:
"Ik heb zin in mijn nieuwe functie en verheug mij op de samenwerking binnen het bestuur en met personeel en studenten die samen deel uitmaken van (ik zeg alvast) “onze” faculteit."
Vanuit het LUMC
Vanaf 1 september aanstaande zal ik gaan werken als uw directeur bedrijfsvoering bij de Faculteit der Letteren. Daartoe verlaat ik dan het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) waar ik diverse functies heb vervuld. De laatste 7 jaar was ik manager bedrijfsvoering van achtereenvolgens twee divisies. In een divisie werken door de bank genomen circa 1000 medewerkers met budget van gemiddeld € 65 miljoen waarvan 5- 10% bestaat uit subsidies en contractonderzoek voor derden. Daarmede is een dergelijke divisie qua omvang en financiering vergelijkbaar met een (grote) faculteit als die van Letteren. Als manager bedrijfsvoering ben ik lid van het divisiebestuur en geeft leiding aan de medewerkers van het bureau Bedrijfsvoering die het bestuur en de afdelingen ondersteunen op het gebied van Planning en Managementinformatie, Personeel en Organisatie, Informatie en Automatisering, Facilitaire zaken en Kwaliteitszorg.
Opleiding, loopbaan en thuis.
Geboren in 1955 te Utrecht, opgegroeid in Hoogeveen en aansluitend Economie gestudeerd in Groningen. Afgestudeerd in twee richtingen (Macro-economie en Sociologische Economie). Zoals veel academici nooit gewerkt in een baan die nauw aansluit bij mijn afstudeerrichting(en). Toch nooit spijt gehad van de gemaakte keuze. Allereerst omdat economie en sociologie interessante onderwerpen zijn en “last but not least” omdat ik in mijn studietijd in Groningen mijn echtgenote heb ontmoet. Tijdens mijn studie was ik als vrijwilliger betrokken bij het organiseren van internationale werkkampen voor jongeren tussen de 18-25 jaar. Deelname aan die kampen heeft mijn horizon (op vele fronten) verruimd mede omdat je heel direct contact had met de lokale gemeenschap.
Na studie en de aansluitende militaire dienst heb ik een aantal jaren als beleidsmedewerker gewerkt bij de provincie Drenthe. Voor het werk zijn we in eind jaren 80 uit het Noorden naar het Westen (Heemstede) verhuisd. Ik ben als bedrijfseconomisch adviseur terecht gekomen bij het LUMC en mijn echtgenote als gynaecologe bij de VU. We zijn gezegend met twee (aardige) twee dochters van 19 en 17, waarvan de oudste inmiddels in Groningen studeert en de jongste volgend jaar eindexamen hoopt te doen. Naast al het vergaderen wordt er gesport met name op de racefiets. In de weekenden veelal door de duinen en ieder jaar wel een meerdaagse trektocht in een gebied waar je echt moe wordt van het klimmen. Ik heb een liefde voor lezen (waarbij ik probeer mijn kennis van het Frans, Duits en Engels op peil te houden), ik houd van musea, kijk en luister graag naar documentaires, en zing in koren.
Waarom Letteren ?
Eerlijk gezegd had het ook een andere Faculteit kunnen zijn als zich daar de vacature had voorgedaan. Dat neemt niet weg dat het als ik had mogen kiezen wel Letteren was geworden. Mijn nieuwe functie als directeur bedrijfsvoering ligt in het verlengde van mijn huidige baan maar er zullen ongetwijfeld meer verschillen dan overeenkomsten zijn. Daarin ligt voor mij dan ook het nieuwe avontuur. De voorgenomen bestuurlijke herinrichting en het financieel gezond houden van de faculteit maken de uitdaging niet minder.
Ik heb zin in mijn nieuwe functie en verheug mij op de samenwerking binnen het bestuur en met personeel en studenten die samen deel uitmaken van (ik zeg alvast) “onze” faculteit.
Inhoudsopgave Forum, 7e jaargang, nummer 3